fredag 12 mars 2010

Tema: Flyg



Är det Ryanair som tänker landa tro?

När man har en blogg skall man underhålla den. Det gör inte jag just nu. På söndag skall vi nog i alla fall på promenad. Då lovar jag ev. att ev. ha kameran med mej.
Tänk om jag hade haft den med idag när vi skulle hämta björkris i skogen. Då hade jag kunnat plåta en helikopter på nära håll. På A9-s gamla körplan bland snödrivorna fanns han, Johan som flög en liten radiostyrd helikopter hur enkelt som helst. Jag blev så avundsjuk för när jag flyger min lilla helikopter går det inte alls så bra som det gjorde för Johan. Jag bara kraschar och beställer nya rotorblad från Taiwan hela tiden.


Två hjul, lite segelduk, en 40 hkr motor, en propeller, en fåtölj, lite järnskrot och en hel del fantasi.

Men jag har något som jag tror inte Johan har, en nyligen inköpt byggsats till modellflygplanet El-Lajban. Tyvärr har inte "hsb" beviljat dispens till att använda köksbordet som byggplats. Där skall bakas och ätas mat och inte kladdas ner med limfläckar, så bygget har inte kommit igång ännu. Dessbättre har jag en snäll och förstående kompis på stan, som skiner i om det blir limfläckar på bordet i tvättstugan ute i gårdshuset. Dit kan man få egen nyckel. Där kan man bygga. Och det kostar bara en semla då och då till förmiddagskaffet åt kompisen och mej. - Tänk om man skulle ta dit en säng också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade