fredag 26 februari 2010

En dag utan kamera

Idag har jag legat i ide och laddat kroppsbatteriet och kamerabatteriet hela dagen. Dock fick jag ett jobbigt uppdrag av Karin när vi skulle laga mat, nämligen att skal 8 potatisar. Sådant frestar på. Senare visade det sig att vi skulle få lunchgäster och det slutade med en trerätters med vin på vit duk. Detta omfattande program tvingade senare fram en längre middagslur och därefter var dagen i stort sett till ända.

Vädret har inte varit det bästa idag. På f'örmiddagen regnade det en del vilket ersattes av nästan storm, - styv kuling kanske det heter då, på eftermiddagen. Hemma har det väl snöat som vanligt.

Smågrabbarna var som vanligt på dagis hela dagen och var jättetrötta när dom kom hem. Dom slocknade framför TV-n redan kl 8, så nu är det lugnt igen. Kanske kan man titta på OS, men här visar dom bara backhoppning på EUROSPORT. Många är väl besvikna på att slagsmålshockeyn tog så snabbt slut för Sverige, men det finns kanske andra lag att titta på för den intresserade. Själv bryr jag mig inte.

Jag tror att både Karin och jag överlämnar oss till John Blund ganska snart i kväll sövda av vindens tjut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade